نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
14551
-
الف
+

عشق در مسلخ تروریسم در «شبی که ماه کامل شد»

« شبی که ماه کامل شد » رکورددار دریافت سیمرغ بلورین از سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران شد.

« شبی که ماه کامل شد » رکورد دار دریافت سیمرغ بلورین از سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، فلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی «نرگس آبیار» نویسنده و کارگردان پرتلاش سینمای ایران سیمرغ بلورین بهترین فلم، بهترین فلمنامه، بازیگر نقش اصلی مرد و زن، بهترین چهره پردازی، بهترین طراحی لباس و بهترین نقش مکمل زن را از سی و هفتمین جشنواره بین المللی فلم فجر این کشور را کسب کرد.

این درام شور انگیز که گوشه ای از جنابت های «جندالله» به سرکردگی «عبدالمالک ریگی» در ولایت باستانی سیستان و بلوچستان و در لوکیشن های خارج از ایران را روایت می کند به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی (همسر نرگس آبیار) ساخته شده است.

«نرگس آبیار» هم چون «نیکی کریمی»،«پوران درخشنده»، «تهمینه میلانی» و بسیاری دیگر از کارگردانان زن سینمای ایران است که با 46 سال سن و تجربه ساخت چند فلم بلند سینمایی٬ توانسته اعتباری برای خود در این عرصه  رقم زده و جوایز سینمایی بسیاری از فستیوال های داخل و خارج از کشور ایران بگیرد.

«نرگس آبیار» دانش آموخته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است و عاشق عکاسی ، فلمسازی و جهانگردی می باشد.

وی در جدید ترین ساخته خود بر خلاف فلم «نفس» که در سال ۲۰۱۸ میلادی ٬ نماینده سینمای ایران در بخش فلم های غیر انگلیسی زبان آکادمی اسکار بود ، وارد یک فلم حادثه ای شد و تلاش کرد که بر خلاف ۳ اثر پیشین خود٬ روایت گر گوشه ای از زندگی یک گروهک تروریستی در جنوب شرق ایران شود.

این فلم داستانی واقعی را روایت کرد که نقش آفرینی قدرتمند «الناز شاکردوست» و «هوتن شکیبا» و جلوه های ویژه آن٬ تاثیر بالایی در جذب مخاطب داشت.

داستان :

«شبی که ماه کامل شد» روایت یک دختر جوان از مناطق جنوب شهر تهران است که عاشق یک جوان شهرستانی می شود.

این پسر جوان به خواستگاری دختر می آید اما مادرش موافقت نمی کند و می گوید : ما دختر به راه دور نمی دهیم.

اما در نهایت دختر و پسر ازدواج می کنند و به منظور مهاجرت از ایران و ساختن زندگی آرام و با رفاه تصمیم می گیرند به انگلیس مهاجرت کنند.

پسر (هوتن شکیبا) برای رفتن به انگلیس به پاکستان می رود تا از آن جا مقدمات رفتنشان فراهم شود.پس از وی «الناز» هم  راهی پاکستان می شود اما آن جا درگیر اتفاقاتی می شود.

بازیگران و عوامل :

«هوتن شکیبا» در «شبی که ماه کامل شد» به عنوان کرکتر «عبدالحمید ریگی» ظاهر شد.یکی از کرکتر های جذاب «هوتن» در سال های اخیر که وی را کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فجر ۹۷ کرد.

«هوتن» تلاش کرد تا به عنوان همسر الناز شاکردوست٬ عشق و جنون را از ایران تا پاکستان در همراهی با گروه جندالله٬ به  تصویر بکشد و به نظر می رسد که به خوبی از پس از این کرکتر سخت بر آمده است.

«الناز شاکردوست» برای نقش آفرینی در فلم «شبی که ماه کامل شد» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و هفتمین جشنواره فلم فجر شد.

این هنرمند جوان سینمای ایران یکی از متفاوت ترین کرکتر های یک دهه اخیر خود را بازی کرد و شاهد هنرمندی او در لوکیشن های مختلف ایران٬ پاکستان و بنگلادش هستیم.

«آرمین رحیمیان» بازیگر کرکتر «عبدالمالک ریگی» در «شبی که ماه کامل شد» یکی از بازیگران تاثیر گذار در این فلم سینمایی بود.

او با نقش آفرینی قدرتمندش تلاش کرد که مخاطبان تا حدودی با تفکرات و سبک زندگی «عبدالمالک» تروریست آشنا شوند.

رحیمیان نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و هفتمین جشنواره فجر ایران شد.

«پدرام شریفی» دیگر هنرپیشه تاثیر گذار این فلم سینمایی است که کرکتر «شهاب منصوری» را بازی کرد.

«شریفی» ۲۱ ساله و متولد تهران٬ تاکنون در ۸ فلم سینمایی ایفای نقش کرده و در جشنواره فجر ۹۷ با ۲ اثر حضور داشت که یکی از آن ها «سال دوم دانشکده من» بود.

«شبنم مقدمی» بازیگر دیگر این فلم می باشد.

«مقدمی» به عنوان کرکتر مادر «فائزه» نقش آفرینی کرد و مثل بانو «آبیار» دانش آموخته زبان و ادبیات فارسی است.

«فرشته صدرعرفایی» بازیگر جوان فلم «شبی که ماه کامل شد» هم به عنوان کرکتر مادر «عبدالحمید ریگی» نقش آفرینی می کند.

موسیقی متن فلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته «مسعود سخاوت» است که نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فجر نیز شد.

فلم برداری این فلم پر حادثه و به نسبتا سخت در لوکیشن های مختلف ایران ، پاکستان و بنگلادش٬ توسط «سامان لطفیان» صورت گرفت که مورد توجه هیات داوران جشنواره قرار نگرفت و کاندیداتور این بخش نشد.

تصاویر فلم شبی که کامل شد

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر